Pár szóban a keresőoptimalizálásról.

Számunkra ez a legfontosabb egy weboldal elkészítése során, hiszen ennek sikerességétől függően nyersz újabb látogatókat, potenciális ügyfeleket.

Az elmúlt években rengeteget változott ez a terület. Régebben a felhasználók nagy része a katalógus oldalakból találta meg, amit éppen szeretett volna. Pl.: startlap.hu Az organikus keresés, mint például a google még nem volt olyan népszerű. Manapság ez teljesen megváltozott. Csak beírjuk a keresőbe az adott szavakat és fel is hozza a legjobb, legrelevánsabb találatokat.
Pár szóban a történelemről, arról, hogy hogyan is működik:
Biztos többen hallottátok már, hogy Larry Page és Sergey Brin a Stanfordi egyetemen töltött évek alatt (1996) megalapította a Google-t. Kezdetben nagyon egyszerű kereső volt, de már akkor használta azokat az algoritmusokat, melyekek miatt kitűntek a tömegből. Az oldalak regisztrálása nem sokat változott, viszont az organikus találati listán fellelhető pozíció kritériumai igen sokat. Régebben kulcsszavak alapján optimalizálták a weboldalakat, ezáltal gyorsan, releváns oldalakat lehetett készíteni a Google-nek. Minél több link mutatott az oldalra és az oldalról minél több link mutatott kifelé, annál értékesebb volt. Ezt hívják link/bannercserének. Manapság ezt már bünteti a google jobb esetben az oldal hátrasorolásával. Emiatt eltűntek azok az oldalak, amelyeken százezer villogó link, kép, szöveg volt.
Miért is? Rájött a Google hogy ezzel nem biztos hogy a felhasználó által keresett szóra a legjobb találatot fogja kihozni. Emiatt vezetett be új algoritmusokat, melyek egész más alapján térképezik fel és rangsorolják az oldalakat. Bevezette a szemantikus keresést. Szakszavak helyett egy egyszerű példával szemléltetjük. Te beírod a keresőbe hogy pizza, a google feltételezi, hogy Te pizzát szeretnél enni és kihozza a hozzád legközelebbi, legjobb pizzériát. A legelső helyen található az az oldal, ami a legtöbb értékes információt tartalmazza a pizza szóval kapcsolatban, a google által nyújtott irányelveknek teljesen megfelel. Mik is ezek az irányelvek, szempontok?

  • Szöveg szöveg szöveg! Minél több értékes szöveg található az oldalon, annál jobb! Legyen informatív az adott témában.
  • A weboldal lapjai külön vannak optimalizálva témák szerint! Átlátható!
  • Kulcsszósűrűség ne legyen túl sok. (túloptimalizált honlap).
  • Legyen természetes a linksűrűség! Ha értékes az oldalunk, hivatkozni fognak ránk, hivatkozzunk a saját oldalunkon a legrelevánsabb témákra!
  • Az oldalunk legyen átlátható, jól olvasható, egyszerűen kezelhető.
  • Többek szerint a katalógus oldalak már nem olyan fontosak, szerintünk ez nem így van, tehát a legjobb katalógus oldalakba igenis be kell kerülnünk.
  • Közösségi oldalakon való szereplés! Az egyik legfontosabb off line munka.
  • Ugyan az organikus találati listára nincs hatással, de az elején nagyon hasznos az Adwords kampány, mely biztos látogatókat, releváns látogatókat hoz.

Ez csak pár szempont a google irányelvei közül. Rengeteg tény, tévhit van ezzel kapcsolatban, melyek közül a GYIK-ben pár kérdésre választ is kaphatsz. Egyet kiemelve, amit nagyon szeretünk:
Rengetegen hirdetik az első helyet a google találati listán, ezt garantáljátok?

  • Természetesen igen! De csalóka dolog ez. Gondoljuk csak végig. Kitalálunk egy fantázianevet, mely egyedi, ritka. A google biztosan az első oldalon fogja hozni. Ettől még nem lesz értékes látogatónk. Az adott témára, szolgáltatásra kell optimalizálni a honlapunkat. Egyszerű példa: Honlapunk neve Ujhonlapod.hu. Senki nem fog kezdetben rákeresni úgy hogy újhonlapod. Weboldal készítés-re fog az emberek nagyrésze keresni, mivel ezzel foglalkozunk.

Akkor mit is tudunk garantálni? Azt hogy az adott témakörben a lehető legjobb helyen fogsz szerepelni a keresőkben. Ez nem kevés munka, nem kevés idő, de közösen sikerülhet. Ahogy fejlődsz Te, a Céged, az oldalad, annál jobb helyen fogsz szerepelni.

szövegírás keresőoptimalizáláshoz

SEO szövegírás

Mint fentebb említettük, a szöveg a legfontosabb. Miért is? A szöveg információ.

A google igyekszik a leginformatívabb honlapot megjeleníteni az organikus találati lista első oldalán. Az adott kulcsszavakra a legjobban megírt szöveg, a legtöbb információ alapján. Ezért fontos, hogy arról a témáról, amivel az oldalad foglalkozik, a lehető legtöbbet megjelenísd az oldalon. Amikor a felhasználó hozzád eljut, biztosan megtalálja azt, amit keres.
Szolgáltatásunk első lépéseként kiválasztjuk a legfontosabb kulcsszavakat, majd ezek köré építjük az oldalad tartalmát. A magyar nyelv rengeteg lehetőséget nyújt ragozásokkal, szinonímákkal. Vedd fel velünk a kapcsolatot és tartalmilag, logikailag összefüggő és informatív honlapot kapsz.

seo, keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálása

A szöveg, információ mellett nagyon fontos a honlap felépítése, átláthatósága, használhatósága, kódolása.

A weboldal kódjának megírása közben is lehetőség van a keresőoptimalizálásra, mely ugyanolyan fontos. Oldal struktúra, szöveg nagysága, képek leírása (mivel a képet nem tudja értelmezni a google keresőrobotja). Fontosabb témakörökre történő hivatkozás az oldalon belül. Címek kezelése, H1, H2, H3 tagok használata, melyeket logikailag kell elhelyeznünk az oldalon fontossági sorrendben.
Rengeteg apró trükk van, amit egy profi weboldal készítő ismer. Amennyiben minket választassz, tőlünk tökéletesen keresőoptimalizált honlapot kapsz.

keresőoptimalizálás

Google adwords/Facebook kampány

A google nagyon szereti az oldalakat, melyekhez nagyobb közönség kapcsolódik. Ez biztos ráhatással van a találati listákra.

Amennyiben informatív tartalmat eszközölünk az oldaladon, biztosan lesz érdeklődő. Új, visszatérő látogató, melyeket meg kell tartani. Erre tökéletes a Facebook kampány. Elkészítjük, publikáljuk, mely biztos érdeklődőket fog hozni.
Google Adwords kampány igaz pénzbe kerül, de gondoljunk csak bele. Először még nem ismerik a honlapunkat, nincs még közönség, ráadásul több hónapot vesz igénybe amíg az általunk készített honlap elfoglalja a kereső által megállapított helyét a találati listán. Ezért is találták ki. Általad meghatározott pénzügyi kereteken belül az első oldalon fogja hozni a honlapod, kattintás alapú fizetési rendszerben. Ez azt jelenti, hogy egy felhasználó rákattint az oldaladra, te a kattintásért fizeted a google által megállapított összeget. Pont ezért fontos hogy profikra bízd az elkészítését. Mert a rossz kampánynak köszönhetően hiába lesz látogatód, ha nem releváns.

© 2016 Ujhonlapod.hu weboldal készítés. Minden jog fenntartva.

Fel
0
Connecting
Please wait...
Küldj üzenetet

Jelenleg nincs elérhető munkatárs, hagyj üzenetet!

Név
* Email
* Leírás
    Lépj be most

    Segítségre van szükséged? Lépj velünk kapcsolatba chaten!

    Neved
    * Email
    * Miben segíthetünk?
    Munkatársunk elérhető!
    Visszajelzés

    Szívesen várjuk visszajelzésed!

    Hogyan értékeled a segítségnyújtást?